Inwestycja obejmowała wyburzenie zabudowy starego goleniow- skiego dworca kolejowo-autobusowego (w tym: budynku dworca, budynku mieszkalnego, pawilonu gastronomicznego, kładki dla pieszych nad linią kolejową oraz istniejących nawierzchni) i wybudowanie w jej miejscu zintegrowanego węzła przesiadkowego. W centralnym punkcie modernizowanego dworca wzniesiono nowo- czesny budynek o powierzchni użytkowej 517 m2. Ponad połowę jego przestrzeni przeznaczono dla podróżnych (hol, poczekalnia, kasy biletowe, punkt informacyjny, sklepy, kawiarnia i toalety), a drugą część obiektu przygotowano pod nową siedzibę goleniow- skiej Straży Miejskiej. Obiekt wyposażono w instalacje sanitarne (kanalizacja sanitarna i deszczowa, sieć wodociągowa), instalacje teletechniczne (monitoring CCTV, sieć strukturalną, instalację DVB-T/SAT i systemy: nagłośnienia, dynamicznej informacji pasażerskiej SDIP, zegara wtórnego i alarmowego) oraz w komplek- sowe instalacje elektryczne. Na dachu budynku zamontowano ekologiczne panele fotowoltaiczne. Obiekt połączono z obszerną zewnętrzną wiatą posiadającą system iluminacji diodami LED, będącą zadaszeniem dla pasażerów i pojazdów komunikacji miejskiej. Wybudowano także plac obejmujący parking, postój taksówek i miejsca postojowe „kiss & ride” oraz nowe chodniki, drogi i nawierzchnie o łącznej powierzchni ponad 18 tys. m2. Zagospodarowano też tereny zielone o łącznej powierzchni prawie 8 tys. m2. Prace budowlane prowadzono etapowo bez zakłócania rozkładów jazdy pociągów, autobusów i busów. Na czas budowy zapewniono podróżnym dworzec tymczasowy w pobliżu inwestycji.